یادی از خوانندگان قدیمی موسیقی اصیل ایرانی

*جواد بدیع زاده (1280-1358 )

نام ترانه : خزان عشق

آهنگساز: بدیع زاده

شاعر: رهی معیری

دستگاه: همایون

شد خزان گلشن آشنایی                  بازم آتش زد به جان جدایی

عمرمن ای گل طی شد بهرتو                       وز توندیدم جزبدعهدی و بی وفایی

با تو وفا کردم تا به تنم جان بود                   عشق و وفاداری با تو چه دارد سود

آفت خرمن مهر و وفایی                            نوگل گلشن جور وجفایی

از دل سنگت آه        

دلم از غم خونین است                    روش بختم این است

از جام غم مستم               دشمن می پرستم

تا هستم

تو و مست ازمی به چمن ،چون گل خندان                   از مستی بر گریه من

با دگران در گلشن نوش می                        من زفراغت ناله کنم تا کی

تو و چون می لاله کشیدن ها                       من و چون گل جامه دریدن ها

زرقیبان خواری دیدن ها                                                                

دلم از غم خون کردی                    چه بگویم چون کردی

دردم افزون کردی

برو ای از مهر و وفا عاری             برو ای عاری ز وفاداری

که شکستی چون زلفت عهد مرا

دریغ و درد از عمرم                     که در وفایت شد طی

ستم به یاران تا چند                       جفا به عاشق تا کی

نمی کنی ای گل یکدم یادم               که همچون اشک ازچشمت افتادم

تا کی بی تو بود                ازغم خون دل من

آه از دل تو

گرچه ز محنت خوارم کردی                         با غم و حسرت یارم کردی

بکن ای گل با من هر چه توانی ناز                          هر چه توانی ناز

کز عشقت میسوزم باز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد